Zobrazení textu: Jak se bránit nekalým praktikám podomních prodejců

2. SLOVNÍČCEK POJMŮU

Podomní prodej – prodej a nabídka služeb, kdy je bez přredchozí objednávky nebo domluvené schůuzky důum od domu nabízeno a prodáváno zboží čci služby v objektech určcených k bydlení; v součcasnosti jsou takto nejčcastěeji nabízeny služby prodejcůu energií.

Pochůuzkový prodej – je prodej na veřrejněe přrístupných místech mimo provozovnu určcenou k tomu účcelu. Pokud si tedy domůu objednáte napřr. pedikérku, kadeřrnici nebo přredvedení něejakého výrobku, je to v pořrádku.

Přrímý prodej – tento druh prodeje je vcelku seriózní, je založen na nabídce a přrípadném následném prodeji osobám, které jsou napřr. čclenové rodiny, přríbuzní, kolegové, anebo osoby, jež byly obchodníkovi doporučceny přredchozími zákazníky. Tento druh prodeje má dlouhou tradici na Západěe, u nás jsou takto prodávány napřríklad produkty značcky Herbalife, Amway, Oriflame, Vorwerk. Asi nejznáměejší je značcka Avon, jež pořrádá každoročcní „růužové“ pochody na podporu prevence rakoviny prsu více na www.osobniprodej.cz.

Obchodní cestující – další zpravidla seriózní obor čcinnosti, zabývající se prodejem zboží nebo služeb a péčcí o nové zákazníky, nejčcastěeji formou návštěev na pracovišti zákazníkůu. Obchodní cestující má na starosti určcitý region, třreba Střrední ČCechy, nebo produkt, na který se specializuje; v tom přrípaděe jde o produktového managera.


Zpět