Zobrazení textu: Nové taktiky "šmejdů" na předváděcích akcích

A jaké jsou nové taktiky „šmejdů“?

* Před obchodními centry zastavují seniory a vyplňují s nimi dotazník například o kvalitě služeb. Tváří se, že jsou zástupci obchodního centra. Pod záminkou výhry pak seniora na neohlášenou předváděcí akci.
* Vydávají se za dobře známé společnosti a zvou seniory na akce, kde za účast slibují i několikatisícové slevové kupony či odměny. Například se vydávají za zástupce telefonních operátorů nebo sítí lékáren. Tyto firmy však o něčem takovém nemají ani tušení.
* Zvou na hody, ochutnávky, farmářské trhy, na návštěvu údajně nově otevíraných prodejen v obcích – na tyto akce se novela zákona nevztahuje, zatají, že se na nich bude něco prodávat.
* Nahlásí několik akcí ve stejný den ve více městech, z nich se nakonec koná jen jedna na neohlášeném místě.
* Vozí zákazníky do zahraničí, zejména Turecka, kde jim nabízejí luxusní zboží jako koberce, kožené výrobky a šperky a nutí je pod nátlakem zboží koupit.
* Používají trik s darovací daní – senior dostane oznámení, že vyhrál zboží v hodnotě například sto tisíc korun, pro jejich získání stačí jen zaplatit darovací daň (ta bývá zpravidla vyšší než skutečná hodnota zboží.
* Osobně volají, že telefonní číslo seniora bylo slosováno v soutěži o hodnotné výhry, domluví si místo jejího vyzvednutí, jedná se však o klasickou předváděcí akci.
Zpět