Zobrazení textu: Sluchadlo? Jaké? A proč?

9. Poruchy v záruční době, opravy a ztráta sluchadla
Poruchy v záruční době, opravy a ztráta sluchadla jsou nepříjemnosti, která nám kazí radost z poslechu sluchadlem. Záruční doba je běžná – tedy 2 roky, a zahrnuje chyby materiálu a montáže. Nelze uznat mechanická poškození, poškození kapalinami či rozpouštědly a poškození korozí (pozor na staré baterie a pot). Rovněž na pískání způsobené tvarovkou nebo koncovkou se nedá uplatnit záruka. Všechny záruky je třeba uplatnit v příslušné záruční opravně, uvedené v Záručním listu výrobce či dodavatele sluchadla – jiná opravna nemůže záruční opravu provést. Záruční list musí být opatřen razítkem a podpisem vydávajícího lékaře a datem vydání.
Běžné pozáruční opravy by měl dodavatel sluchadla garantovat po dobu životnosti sluchadla, za kterou se obvykle bere doba 5-7 let. Je ovšem pravdou, že po pěti letech denního užívání jsou sluchadla dost opotřebovaná a cena opravy může být větší než doplatek na sluchadlo nové. To je třeba si zvážit.
Ztráta sluchadla je velká smůla – v tom případě je sice možné požádat revizního lékaře vaší pojišťovny o doplatek odvozený z poměrné doby, která ještě chybí do 5 let, ale jednodušší a rychlejší je zakoupit si sluchadlo nové za plnou cenu. Toto sluchadlo nemusí být stejného typu jako sluchadlo ztracené – dá se opatřit vhodné sluchadlo i jiného typu s nižší cenou.
Zpět