Zobrazení textu: Jak postupovat při nákupu a reklamaci zboží nebo služeb

3. Na zakoupené zboží a služby můžete uplatňovat reklamace v následujících lhůtách

- Na spotřební zboží je zákonná záruka 24 měsíců ode dne nákupu.
To se týká i výrobků zakoupených na stáncích nebo výprodejních akcích. Prodávající je povinen na žádost kupujícího vydat záruční list, postačí však i doklad o zakoupení zboží (paragon), jestliže obsahuje potřebné údaje.

- U věcí použitých je třeba práva z odpovědnosti za vady věci uplatnit do 24 měsíců ode dne koupě.
Tuto lhůtu lze po dohodě zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců.
- Záruční doba na opravy či úpravy věci je 3 měsíce.
- Záruční doba u věcí zhotovených na zakázku je 24 měsíců.
- Záruční lhůta u zhotovení stavby je 3 roky.
Než podepíšete příslušnou smlouvu na stavební práce, poraďte se s právníkem, aby ve smlouvě o provedení prací byly dostatečně zakotveny i sankce pro zhotovitele díla v případě nekvality a nedodržení termínu.
Zpět