Zobrazení textu: Jak postupovat při nákupu a reklamaci zboží nebo služeb

2. Při uplatnění reklamace trvejte na sepsání reklamačního protokolu
- V reklamačním protokolu musí být uvedeno následující:
* o jaký druh zboží, nebo služby se jedná,
* předmět reklamace,
* datum reklamace,
* jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje,
* případně jaký je stav opotřebení reklamovaného výrobku.

- V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamace.

- Od převzetí věci k reklamaci dochází k pozastavení běhu záruční lhůty až do doby, kdy je výrobek připraven k převzetí zákazníkem. Konkrétně to znamená, že po uplynutí záruční doby se záruka prodlužuje o dobu, kdy výrobek byl v reklamačním řízení.

- Pokud s vyřízením reklamace nesouhlasíte, sdělte prodávajícímu, popřípadě zhotoviteli díla nejlépe písemně (proti podpisu, doporučeným dopisem) váš nesouhlas a upozorněte, že si necháte zhotovit znalecký posudek. V případě, že tento posudek bude hovořit ve váš prospěch, měl by vám prodávající vrátit peníze za vadný (reklamovaný) výrobek a za náklady spojené s vyhotovením znaleckého posudku.
Zpět