Zobrazení textu: Jak postupovat při nákupu a reklamaci zboží nebo služeb

Úvod

Na trhu – při nákupu zboží a služeb – se setkáváme s obchodníky korektními i méně korektními. Jsou tací, kteří služby nabízejí se vstřícností a ohledem k zákazníkovi, při uplatnění reklamce je pro ně spotřebitel partnerem, s nímž věc řeší s ochotou a pochopením. A jsou jiní, kterým je takovýto přístup cizí.
Ve vztazích mezi spotřebitelem a poskytovatelem služby jsme my SENIOŘI zranitelnější než ostatní spoluobčané. O to více musíme být opatrní, předvídaví a také dbát rad a pomoci, která je nám nabízena.
Občan - spotřebitel by měl riskovat co nejméně již tím, že odmítne různé „lákavé nabídky“. K nim patří psychologicky laděné akce spojené s různými formami „nákupních zájezdů“, prodejních akcí spojených s pohoštěním, či „radostným“ telefonickým sdělením, že byl vybrán k bezplatnému zájezdu k moři. Obezřetným postupem v prvé řadě ušetříte peníze a dále - mnoho zbytečných starostí. Tomuto tématu se věnujeme ve zvláštní tiskovině, i zde ho však musíme pro jeho závažnost připomenout. Vždyť nemine jeden den, abyste nás některý neoslovil se žádostí o pomoc s řešením situace vzniklé na nabídkové akci. A dobrá rada se pak už hledá těžko.
V následujícím textu nabízíme několik základních rad, které se týkají našich (spotřebitelských) práv a jejich dosahování při uplatňování reklamací zakoupeného zboží anebo služeb.
Věříme, že vám tato doporučení alespoň trochu pomohou orientovat se ve spleti právních ustanovení občanského zákoníku, případně dalších zákonů a že se tedy budete cítit „bezpečněji“. Text poskytuje jen zcela základní rady, podrobnější informace poskytujeme prostřednictvím našich poradců – osobně, elektronicky i telefonicky.
Ing. Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů

SDRUŽENÍ ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ VÁM RADÍ A DOPORUČUJE
Poznámka: Doporučené postupy jsou právně upraveny v občanském zákoníku v ustanovení §52-57, §588-627 a §631-656 v platném znění (v poslední změně zákonem č. 28/2011 Sb.) a §19 zákona č.634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele; zohledněny jsou též poradenské zkušenosti Sdružení českých spotřebitelů.
Zpět